Pociągi pojadą już od Terespola. Koniec z komunikacją zastępczą

Pociągi pojadą już od Terespola. Koniec z komunikacją zastępczą 16

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły pierwszy etap prac na stacji w Terespolu. 2 września na trasę Chotyłów – Terespol wróciły pociągi regionalne, które zastąpiły autobusy komunikacji zastępczej. W Białej Podlaskiej mieszkańcy już w listopadzie mają skorzystać z nowego peronu.

 W poniedziałek, 2 września na odcinku od Chotyłowa do Terespola przywrócony został ruch pociągów regionalnych. – Na stacji Terespol podróżni korzystają z dwóch nowych peronów przydworcowego i peronu nr 2, wyposażonych w wiaty i informację pasażerską. Jeszcze we wrześniu pasażerowie otrzymają do dyspozycji wygodne ławki. Dojście do peronu wyspowego zapewnia wyremontowane przejście podziemne. Obiekt zostanie wyposażony w windy, które zwiększą dostępność dla podróżnych – informuje Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK.

Komfortowe podróże do Terespola to efekt zakończenia pierwszego etapu prac torowych na stacji Terespol, w ramach którego zmodernizowano 12 torów i 20 rozjazdów oraz rozwieszono nową sieć trakcyjną. Sprawniejsze podróże zapewni Lokalne Centrum Sterowania w Terespolu, które wyposażono w nowe komputerowe urządzenia srk.

 Nowe komfortowe perony i przejście podziemne

W ramach prac na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol, PLK modernizują również stacje Biała Podlaska i Małaszewicze.

Na nowym peronie na stacji Biała Podlaska ułożone zostały płyty peronowe. Wkrótce rozpocznie się montaż ławek, wiaty i informacji pasażerskiej. Pasażerowie skorzystają z nowego peronu w listopadzie.

– Wykonano ponad połowę konstrukcji nowego podziemnego przejścia dla pieszych, który zapewni bezpieczne i wygodne dojście do nowego peronu wyspowego. Prowadzone są prace wykończeniowe. Na stacji powstały 3 tory stacyjne. Kontynuowane są roboty przy budowie sieci trakcyjnej. Powstał już budynek nowej nastawni, w której znajdować się będą komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Trwają w nim roboty wykończeniowe – dodaje przedstawiciel PKP PLK.

Na przystanku Biała Podlaska Rozrządowa gotowe są już konstrukcje peronów oraz układane są płyty peronowe. Budowany jest nowy układ torów oraz fundamenty pod słupy sieci trakcyjnej. Ułożono 2 główne tory przebiegające przez stację. Obecnie trwa podbijanie torów.

Ruch pociągów w Białej Podlaskiej usprawni planowana rozbudowa stacji o 10 dodatkowych torów. Poprawi się obsługa pociągów towarowych w ważnym korytarzu transportowym ze Wschodu na Zachód. Będą większe możliwości dla przewozów pasażerskich.

W Małaszewiczach obecnie ruch pociągów prowadzony  jest z nowej nastawni, w której zainstalowane są komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na stacji powstało ponad 5,5 km nowych torów. Na początku lipca oddano do eksploatacji połowę zmodernizowanej stacji. Pociągi korzystają już z nowych 5 torów o łącznej długości blisko 6 km oraz 15 nowych rozjazdów. Trwa demontaż torów strony nieparzystej stacji i sieci trakcyjnej.

Udostępnij!

Komentarze: 4

Twój E-mail nie zostanie opublikowany. Pola obowiązkowe zostały oznaczone *

    1. A ja myślałem, że gdzieś bliżej karuzeli na Łomaskiej, aby można było przejść pod ziemią jak pociąg jedzie. i nie czekać 5 minut aż się pociągi minął.