Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie lokalne firmy?

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie lokalne firmy? 15

Wyobraź sobie, że Twój samochód się zepsuł, więc szybko potrzebujesz mechanika, żeby jutro dojechać do pracy. Uruchamiasz wyszukiwarkę Google i… No właśnie. Czy wejdziesz na stronę najlepszego warsztatu samochodowego w Warszawie, skoro mieszkasz w Krakowie? Przecież i tak nie dojedziesz tam uszkodzonym autem. Próbujesz zatem znaleźć mechanika jak najbliżej własnego osiedla i wybierasz tego, który wyświetla się na mapie dwie ulice dalej. Właśnie tak działa pozycjonowanie lokalne. Użytkownicy internetu wpisują w pole wyszukiwania interesującą ich usługę i dodają nazwę miasta, by znaleźć firmę, do której nie muszą jechać godzinami. Jeśli chcesz, by Twoja działalność przyciągnęła miejscowych klientów, także zainwestuj w SEO lokalne.

 

Na czym skupia się lokalne SEO małych przedsiębiorstw?

 

Wspomniane już wcześniej działanie internauty polegające na wpisywaniu nazwy miasta jest do dziś kluczowym elementem lokalnego pozycjonowania. Stąd na stronach internetowych i w artykułach sponsorowanych pojawiają się frazy: mechanik Warszawa, fryzjer Kraków, sklep z butami Opole i wiele innych, często wplecionych w tekst. Dodatkowo Google na podstawie dostarczanej lokalizacji stara się podawać wyniki wyszukiwania z danego obszaru, by użytkownik nie musiał rozszerzać zapytań. Aby więc Twoja firma była widoczna pod hasłami lokalnymi, należy podjąć pracę nad precyzyjną geolokalizacją witryny. Pomogą Ci w tym profesjonalne agencje, jak Inseo.

 

Zalety pozycjonowania firmy w najbliższej okolicy

 

Działania SEO lokalnego nie różnią się zbytnio od tych ogólnopolskich. Pozycjonowanie polega na zdobywaniu wartościowych linków zewnętrznych i optymalizowaniu strony. Tutaj oprócz ogólnych fraz trzeba jeszcze zamieścić nazwę swojej miejscowości. Doskonałym wyjściem jest dołączenie mapki z adresem oraz podstawowych informacji o firmie. Prowadzisz biznes sezonowy? Idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie kampania lokalna Google Ads, która gwarantuje szybki efekt w postaci dużej ilości kliknięć. Stosując pozycjonowanie lokalne, maszpewność, że potencjalny klient z danego miasta wejdzie na Twoją stronę i skorzysta z usług, zachęcony faktem, że siedziba przedsiębiorstwa mieści się w jego najbliższym sąsiedztwie.

 

W dobie, kiedy większość użytkowników na co dzień korzysta ze smartfonów z lokalizacją, podnosisz swoje szanse na pozyskanie klientów nawet w przypadku osób przebywających w mieście chwilowo. Nie znają oni bowiem tutejszych firm czy sklepów, nie mają też przyzwyczajeń związanych z Twoją miejscowością, tak jak jej mieszkańcy. Przyjdą do Ciebie, jeśli wyświetlisz się w wynikach wyszukiwania.

 

 

Udostępnij!

Komentarze: 0

Twój E-mail nie zostanie opublikowany. Pola obowiązkowe zostały oznaczone *