Nazwa ma znaczenie. Wpływ domeny na pozycjonowanie stron internetowych

Nazwa ma znaczenie. Wpływ domeny na pozycjonowanie stron internetowych 16

Spór o to, czy nazwa domeny ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, trwa od wielu lat. Wszelkie wskazówki, które otrzymujemy regularnie od Google, utwierdzają nas w przekonaniu, że fraza URL nie pozostaje obojętna pozycji naszego portalu w wyszukiwarce. Chcesz dowiedzieć się nieco więcej o domenach? Rozkładamy je na czynniki pierwsze i podpowiadamy, w jaki sposób stworzyć frazę atrakcyjną nie tylko dla Klientów, ale także dla robotów sieciowych.

Postaw na klasyczne rozszerzenia i ciesz się zadowalającymi efektami pozycjonowania

Realny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych mają ich rozszerzenia, czyli popularne w środowisku końcówki. Determinują one w jakim kraju dany portal może się wyświetlać oraz są jasnym sygnałem jakościowym dla robotów sieciowych Google. Korzystając z usług specjalistów w branży SEO, zatrudnionych m.in. w Agencji IN, możemy mieć pewność, że doradzą nam oni rozszerzenie najbardziej pasujące do profilu naszej firmy. Działając w Polsce powinniśmy starać się o krajowy TDL. Końcówka .pl wzbudzi zaufanie nie tylko Klientów ale także samej wyszukiwarki. Wśród rozszerzeń wyróżniamy także globalne (.com) oraz regionalne (.wroclaw.pl). Najlepszym dowodem na to, że dziwnych końcówek należy unikać, jest brak TLD takich jak .co lub .tech na topowych listach rankingu organicznego pozycjonowania wyszukiwarki Google.

W wyborze oryginalnej domeny łatwo popełnić błąd. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę

Aktualnie istnieje możliwość wprowadzania polskich znaków do nazwy głównej własnej domeny. Takie działanie jest jednak stanowczo odradzane przez wielu specjalistów, którzy pozycjonowanie strony internetowej znają od podszewki. Internauci zdążyli się już przyzwyczaić do wpisywania nazw portali internetowych bez znaków specjalnych, a ich wprowadzenie może nam skutecznie utrudnić plany rozszerzenia działalności poza granice kraju. Warto pamiętać, że obcokrajowcy na klawiaturze nie są w stanie uzyskać polskich znaków, tak samo jak Polacy nie mogą korzystać np. z umlautów charakterystycznych dla języka niemieckiego.

W większości przypadków nazwa domeny bezpośrednio nawiązuje do prowadzonej działalności. Zdarzają się jednak wyjątki, w których właściciele firm poszukują alternatywy wyróżniającą ich wśród masy niezwykle popularnych fraz w jednej branży. Oryginalne nazewnictwo posiada także drugą stronę medalu – może być trudne do zapamiętania. W celu ułatwienia tej czynności powinniśmy wystrzegać się wszelkich łamaczy językowych. Dobrą praktyką będzie unikanie rozbudowanych haseł lub linków zawierających myślniki, podkreślenia czy chociażby liczby. Chwytliwa nazwa powinna spełniać wymogi łatwości przekazu.

Udostępnij!

Komentarze: 0

Twój E-mail nie zostanie opublikowany. Pola obowiązkowe zostały oznaczone *