Orbitrek – idealny sprzęt do ćwiczeń dla każdego

orbitrek


Orbitrek (trenażer eliptyczny) to jedno z najpopularniejszych urządzeń do ćwiczeń. Stanowi wyposażenie każdej siłowni, coraz więcej osób decyduje się też na zakup tego sprzętu do własnych mieszkań.

Ogromną zaletą ćwiczeń na tym urządzeniu jest szybka redukcja tkanki tłuszczowej. Podczas godzinnego treningu można spalić nawet 800 kalorii. Ale utrata wagi to nie jedyna zaleta trenażera eliptycznego. Regularne ćwiczenia na orbitreku bardzo pozytywnie wpływają na kondycję mięśni, rzeźbią je i wzmacniają.

Orbitrek angażuje do pracy ponad 90% mięśni. Wystarczy miesiąc regularnych treningów, aby zauważyć spadek obwodów w problematycznych partiach ciała: w talii, biodrach, udach. A jeżeli treningi połączymy z odpowiednią, zdrową dietą, redukcja wagi będzie bardzo widoczna.

Jednym z efektów ćwiczeń na orbitreku jest poprawa wydolności organizmu. Osoby o wysokiej wydolności mają więcej energii, są bardziej odporne na zmęczenie, rzadziej też  zapadają na choroby serca i układu krążenia. Treningi na orbitreku stymulują pracę układu krążenia. Serce jest silniejsze i pompuje większe ilości krwi. To zapobiega wielu groźnym chorobom takim, jak nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, miażdżyca, choroba wieńcowa.

Na orbitreku może ćwiczyć każdy bez względu na wiek i płeć. Mogą na nim ćwiczyć zarówno osoby zaawansowane, jak i początkujące.

 

Jak ćwiczyć na orbitreku?

 

Zanim przystąpimy do treningów na orbitreku, należy dokładnie zapoznać się z instrukcją urządzenia. Bardzo ważne jest przyjęcie odpowiedniej pozycji. Plecy muszą być wyprostowane, brzuch wciągnięty, łokcie lekko zgięte. Wzrok ma być skierowany przed siebie. Uchwytów nie należy ściskać zbyt mocno, nie wolno też się garbić ani zbyt mocno pochylać.

Bardzo ważne jest, by dokładnie rozgrzać mięśnie przed każdym treningiem. Można to zrobić na samym orbitreku. Wystarczy przez około 5-10 minut ćwiczyć na najmniejszym obciążeniu w spokojnym tempie. Można też przeprowadzić tradycyjną rozgrzewkę i wykonać ćwiczenia takie, jak krążenia ramion i bioder, skłony, przysiady, wymachy nóg, podskoki, pajacyki. Po zakończeniu treningu należy wykonać kilka ćwiczeń rozciągających.

Aby treningi przyniosły efekty, muszą być wykonywane regularnie, co najmniej trzy razy w tygodniu. Osoby początkujące powinny zacząć od krótszych treningów na mniejszym obciążeniu. Zarówno czas treningów, jak i obciążenie stopniowo można zwiększać.

Udostępnij!

Komentarze: 0

Twój E-mail nie zostanie opublikowany. Pola obowiązkowe zostały oznaczone *