Założyłeś sklep internetowy? Masz wielu rywali! Pozycjonuj go!

Założyłeś sklep internetowy? Masz wielu rywali! Pozycjonuj go! 16

Zakupy w sieci to dziś codzienność i osiągający wartość kilkudziesięciu miliardów złotych polski rynek e-commerce wydaje się być nader okazałym tortem, z którego każdy może wykroić sobie zadowalający kawałek. Chętnych do jego podziału jest jednak bardzo wielu. Rocznie przybywa kilka tysięcy sklepów internetowych, co czyni ten biznes niełatwym – również tysiące każdego roku znika. Jak nie podzielić ich losu? Skuteczna promocja to klucz do sukcesu.

Gdzie rozpoczynają się dziś niemal każde zakupy? Oczywiście w Google

Nim się obejrzeliśmy, najpopularniejsza z wyszukiwarek stała się naszym nieodzownym pomocnikiem, bez którego trudno już sobie wyobrazić wiele codziennych zadań. Jednocześnie jednak z reguły jej użycie nie trwa długo. Zwykle są to wręcz sekundy, jakich wymaga wprowadzenie zapytania i otwarcie pierwszego wyniku. Jeśli to, co w nim znajdziemy uznamy za satysfakcjonujące, rola Google się skończyła. Właśnie dlatego jest ona tak istotna. Na nic więc najbardziej nawet korzystna oferta i atrakcyjna witryna, jeśli jej znalezienie będzie wymagało dłuższych poszukiwań na liście wyników – których typowy internauta w ogóle nie podejmuje. Wielu nie tylko nie zagląda na kolejne strony, ale nawet nie przewija pierwszej do dołu. Zadbaj więc o to, by od razu po jej załadowaniu znaleźć się w zasięgu ich wzroku na jak najwyższym miejscu!

Dobra lokata w Google to najważniejszy czynnik, który może nam zapewnić sukces. Należy jednak zająć się także tym, co ukaże się oczom potencjalnego klienta już w samym sklepie. O wiele ważnych aspektów – takich jak szybkość ładowania, responsywność, czy właściwa struktura i nawigacja – zadbają specjaliści SEM w ramach optymalizacji, będącej jednym z głównych filarów składających się na pozycjonowanie stron www. Pamiętajmy jednak także o korzystnej szacie graficznej a także o tym, by nie pozostawić niczego, co może spowodować porzucenie koszyka, jak np. zaskoczenie niewyeksponowaną odpowiednio informacją o formach dostawy. Minęły czasy, gdy sama obecność w sieci była atutem. Dobrze zadbaj o swój sklep, a będzie nim właśnie on!

Pozycjonowanie stron www to zadanie, które wymaga dobrego wsparcia

Zachowanie internautów, którzy nie zaprzątają sobie głowy zbyt wnikliwym przeglądaniem listy wyników, sprawia, że zdobywając na niej kolejne lokaty z łatwością odbierać będziemy klientów rywalom. Nie stanie się to jednak od razu. Efekty prac fachowców wykonujących pozycjonowanie pojawiają się po kilku miesiącach. Jak jednak przypominają specjaliści z firmy ESEO, moment, w którym uzyskamy istotny wzrost zamówień można przyspieszyć stosując odpowiednią strategię. Równolegle z trudnymi, ogólnymi frazami warto wykorzystać dłuższe, ściślej opisujące produkty, po jakie sięgają klienci już zdecydowani na ich nabycie. Choć jest ich mniej, to znacznie większy ich procent znalazłszy się na naszej stronie dokona zakupu. Dotrzyj więc do nich!

Trzeba przy tym pamiętać, że uzyskane efekty pozostaną trwałe tylko wówczas, gdy specjaliści SEM kontynuować będą swoje prace – nasi konkurenci zrobią wszak wszystko, by odzyskać odebrane im pozycje. Kolejna sprawa to konieczność reagowania na błędy techniczne i zmiany algorytmów Google. Wreszcie, pozycjonowanie musi iść w ślad za zmieniającą się postacią naszej oferty i potrzebami naszych klientów. W porę dobieraj więc nowe fazy i pozostań o krok przed innymi!

Udostępnij!

Komentarze: 0

Twój E-mail nie zostanie opublikowany. Pola obowiązkowe zostały oznaczone *